Forsidebilde

Dato | 07.oktober

Tid | Kl 19-21.00

Sted | Hausmanns gate 22

Velkommen til temakveld om "Kroppens teologi" med Laurence Koo (NL) i Kristianiakirken.

I fellesskapet vårt er vi mennesker med ulik bakgrunn, livssituasjon og alder, men vi har én ting felles: Et ønske om å leve livene våre som Jesuetterfølgere.

Vi tror at Jesus kom for å vise oss hva det vil si å være menneske i sin helhet, og hvordan vi kan leve i Guds rike her og nå. Denne kvelden ser vi nærmere på hva seksualitet egentlig er, hva det betyr å leve som en etterfølger av Jesus med også dette området av livet vårt, og kirkens rolle og kall i dette.

Bilde av Laurence Koo

Vi er stolte over å ha Laurence Koo som foredragsholder. Laurence kommer fra Nederland, hvor han under studiene ble aktiv i Navigatørene, en kristen studentbevegelse. Etter å ha jobbet som medarbeider for Navigatørene i Nederland, flyttet han i 2017 til USA, hvor han nå leder iEDGE-programmet til Navigatørene – et globalt initiativ som utruster unge voksne til disippelskap og misjon. Laurence er en ettertraktet internasjonal taler og rådgiver, særlig innen temaer om seksualitet.

Vi tar med oss våre egne erfaringer og perspektiver inn i denne temakvelden. Vi er forskjellige, lever i ulike livssituasjoner og har varierte syn på kropp og seksualitet. I Jesu etterfølgelse er vi alle underveis, og dette er en kveld for alle - uavhengig av om du er gift eller singel.

Velkommen!